http://fantasy-meets-reality.blogspot.de/p/blog-page.html

2012-11-21

November-depression


Blouse: Zara - skirt: H&M - shoes: mirapodo






“Was ist mit dir los?” „November-Depression.“ Immer wenn mir jemand diese Frage stellt, schiebe ich es auf den November – und um ehrlich zu sein, der November ist ja auch Schuld. Mein Städtchen ist vierundzwanzig Stunden am Tag und sieben Tage in der Woche im Nebel versunken, alles ist nur grau in grau – fotografiere ich den Himmel, so ist ein Schwarz-Weiß-Effekt ganz unnötig. Es nieselt hin und wieder mal. Dieses Wetter macht mich müde, schlecht gelaunt und verdirbt mir die ganze Laune, raus zu gehen. Ich verschanze mich in meinem Zimmer, lese, höre Musik oder beschäftige mich mit der Schule.
Ich hatte euch ewig lang nicht viel zu schreiben. Die Herbstferien sind schon lange um. Jetzt stecke ich im Schulstress, der im Dezember noch so viel schlimmer werden wird, aber das kann ich dann mit Plätzchenbacken, Plätzchenessen, Wunschlisten schreiben, Geschenke kaufen und all dem kompensieren.
Ich habe den Winter so satt, obwohl er noch nicht mal wirklich angefangen hat. Im März werde ich erst wieder in die Sonne entfliegen können – ich freue mich so sehr auf die zwei ein halb Wochen in Amerika. Aber bis dahin heißt es noch: Schulaufgaben, Schnee, Nebel, Kälte und all das.
Ich habe die ganzen Bilder wieder in Teile eingeteilt, weil ich weiß, dass ich nächstes Wochenende nicht wieder bis zur Donau laufen werde und dabei erfrieren werde.
Wollt ihr die Bilder vom Trainingslager noch sehen? Ich hatte eine so tolle Zeit dort. Es gab wirklich schon im Oktober den ersten Schnee, so viel, dass wir Schneeballschlachten gemacht haben, und zwischen den Trainingseinheiten habe ich die Zeit doch dafür genutzt, den ersten Schnee zu fotografieren. Na ja, jetzt wünschte ich, es würde schneien – alles ist besser als dieses November-Wetter.



„What’s up with you?“ “November-depression.” Whoever asks me that question, I tell them the weather is making me so sad. And actually that’s true – it’s terrible. There’s fog all the time and grey is the only color in the nature these days. The weather makes me tired, sad und makes me want to sit at home only.
I didn’t have much to write in the last weeks. The vacation had ended weeks ago already. Now I have school stress – as usual, and that will become even worse in December.
I’ve had enough of winter although it hasn’t even started yet. In March I will be able to escape the winter at least – I’m so looking forward the two weeks in the US. But until then there’ll be so many tests, snow, fog and coldness.
There are some parts of the pictures again because I know I won’t go to the river again next weekend because it’s too cold.
Do you want to see the pictures of training camp? I’ve had a great time there. It had snowed for the first time in October. I took some pictures as well. I wished it would snow now – even snow is better than this terrible November-weather.

Kommentare:

  1. Ja, ich auch. Manchmal würde ich am liebsten in den Hogwarts-Express steigen und nach Hogwarts der Welt entfliehen :)
    Die Bilder sind übrigens zauberhaft!!!

    AntwortenLöschen
  2. du bist sehr shcon :)
    yeah totally agree , although my country doesn't have winter weather but its always raining over here so i couldn't go anywhere by my self and its also cold :(

    AntwortenLöschen
  3. ah! really love your photos!
    nice blog! want to follow each other? :)

    http://choccopost.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  4. Oh dankeschön ♥ :)
    Deine Bilder sehen übrigens auch sehr toll aus!

    AntwortenLöschen
  5. Lovely look! Loved your blouse!

    Although I love sunny days and Winter has sad colors, I do love to wear winter's clothes too! Like knit, scarfs and boots! Don't feel sad, the sun will shine again soon!

    Loved to know your blog, you have great photos, I'm following now!
    STYLE TRACES
    ST FACEBOOK PAGE

    AntwortenLöschen
  6. Dankeschön, kann ich nur zurückgeben :)
    Hättest du Lust auf gegenseitiges Verfolgen?
    Würde mich freuen :)

    http://liveanddream-forever.blogspot.de/

    AntwortenLöschen
  7. U look adorable and the snapshots are really gorgeous! This color fits you so good! Nice post, thank you for share! Also thank you for dropping by my blog and checking out my post! I highly appreciate your feedback!
    Have a fabulous time!

    Best wishes, Alexandra
    www.svetusvet.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  8. i LOVE this outfit and the jeweled collar. you look great!

    thanks for checking out my blog!
    www.insparisian.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  9. Thanks so much for your comment on my blog! Wanna follow each other on bloglovin or GFC? Please leave me a comment or follow me and I will follow you =)

    http://lepetitplastique.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  10. Great post girl!
    Your blog is really interesting! :)
    Well done!

    Wanna follow each other?

    http://fashionofad.blogspot.gr/

    xo xo
    Olie

    AntwortenLöschen
  11. hey ich mache eine Blogvorstellung :)
    vielleicht hast du ja lust mitzumachen :)
    http://merle-vintagelife.blogspot.de/2012/11/blogvorstellung.html

    AntwortenLöschen
  12. Hi :) Very nice your blog! Love it! If You want You can go to my blog see if you like ;)
    Maybe we can follow each other :) What do you think?! :)
    Xoxo

    Miss Butterflyyy
    Miss Butterflyyy Facebook

    AntwortenLöschen
  13. Great blog! Wanna follow each other on bloglovin or GFC? Please leave me a comment or follow me and I will follow you =)

    http://lepetitplastique.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  14. Wonderful photos and great style! Your blog is so cool! Do you want to follow each other? Just let me know! If you get a second, I'd love to hear your thoughts about my latest post :)

    -Mademoiselle S.

    http://mademoiselle-s-blog.blogspot.fr/

    AntwortenLöschen
  15. The weather may make you sad, but that outfit makes me very happy! Beautifull! Thank you for commenting and visiting my blog! Like yours too! How about following each other on bloglovin and gfc? Let me know once you do, that way I’ll follow you back! Waiting for you!

    -xoxo- lorena

    http://www.lolitainthemix.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  16. Thanks for the comment on the blog! Would you like to follow each other? If you do let me know!

    http://www.veraanda.blogspot.ru/
    https://twitter.com/Veraanda
    http://www.bloglovin.com

    AntwortenLöschen