http://fantasy-meets-reality.blogspot.de/p/blog-page.html

2012-09-02

Budapest photo diary.


Ich habe den Gellert-Berg bestiegen und wurde mit einer wunderschönen Aussicht über die Stadt belohnt!

I climbed the Gellert-hill and my prize was a wonderful sight over the whole city.


Die ungarische Flagge über den Dächern der Váci-utca.

The Hungarian flag over the roofs of the houses of the Váci-utca.


In schwarz-weiß schaut die Stadt ganz anders aus.

In black-white the city looks quite different in some way.
Mein Lieblingskleid dieses Sommers am Fuß des Gellert-Bergs bei einem Wasserfall. Es war so heiß, dass ich nicht mal abends eine Jacke gebraucht habe.

My favourite dress of this summer, at a cascade at the Gellert-hill. It was so hot that I didn't even need a jacket in the evening.


 Starbucks-Kaffee. Starbucks war nur ein nur ein paar Minuten von unserem Hotel entfernt. In Regensburg gibt es keinen Starbucks, noch ein Grund, in eine Großstadt zu ziehen.

Starbucks coffee. Starbucks was just a few minutes from our hotel. In Regensburg there's no Starbucks, another reason to move to a big town once.


 Der Sonnenuntergang war nicht so schön wie erhofft. Zig Schiffe sind über die Donau gewandert, ich bin auch in einem von ihnen gegessen.

The sunset wasn't as beautiful as I had expected. Many ships went over the Danube, I was in one of them, too.


Die Kettenbrücke in der Abenddämmerung, so wunderschön.

The chain bridge in twilight, so wonderful.




Und dann wurde es Nacht in Budapest, der Mond hat über die noch längst nicht schlafende Stadt gewacht.

Night in Budapest, the moon watched over the city which wasn't sleeping yet.


Ich bin zurück aus Rumänien und Budapest. Ich hatte drei schöne Wochen, in denen ich ganz vergessen habe, wie kalt es in Deutschland ist. Ich werde mir demnächst auch noch die Bilder aus Rumänien raussuchen und sie bearbeiten, hier sind erstmal die von Budapest. Die fünf Tage dort waren wohl zu wenig, aber dennoch habe ich viel gesehen und so viel gekauft, dass ich die Sachen nicht in meinen alten Trolly bekommen habe.
Dass die Schule bald wieder beginnt - daran will ich noch gar nicht denken, ich genieße die letzten zwei Ferienwochen (jetzt liege ich krank im Bett, guten Anfang) und versuche, zumindest ein bisschen positiv auf die zehnte Klasse zu schauen, auch wenn ich seit dem ersten Ferientag Albträume davon habe.

I'm back from Romania and Budapest. I've had three nice weeks there during which I absolutely forgot how cold it is in Germany. Soon I'll look at the photos of Romania, look for the good ones and edit them, these are the ones of Budapest. The five days haven't been enough though, but still I saw and bought so much that all the stuff I bought didn't even get into my suitcase.
I don't even want to think about the fact school starts again soon. I try to enjoy the last two weeks off (now I'm ill, great start) and try to think a bit positive about grade ten although I've been having nightmares about it since the first day of vacations.

Kommentare:

  1. Hey! nice blog :) follow each other?

    http://are-you-gonna-be-my-girl.blogspot.com/

    AntwortenLöschen
  2. WOW! This photos are so amazing! Love the one with the moon!

    www.justgoshopping.net

    AntwortenLöschen
  3. I'm sure you'll be fine at school! And by the way, I really like your dress too. I can definitely see why it's your favourite for this summer:)
    Thanks for your visit to my blog and your lovely comment!
    http://elstylediaries.blogspot.co.uk/

    Your newest follower, Shan x
    p.s. would love it if we could follow each other, x

    AntwortenLöschen
  4. oh my gosh.. this is wonderful! breathtaking photos indeed..
    and you look really pretty in that dress :)

    love
    agnes

    www.singledoorsecrets.blogspot.com

    AntwortenLöschen
  5. Cool pics from Budapest !
    And I love your dress girl :)

    http://www.mademoisellemode.com/
    New post - Kisses from Paris ♥

    AntwortenLöschen
  6. It's beatuful. Heaven on earth. Thanks for posting the photos and feel free to drop by me too when you have time.

    AntwortenLöschen
  7. Such a beautiful place! I love the photos, thanks so much for sharing them with us ♥

    Trendy Teal

    AntwortenLöschen
  8. stunning photos!

    love everything about the outfit!

    http://navlandstyle.blogspot.ca/

    AntwortenLöschen
  9. the pictures are amazing!
    love your dress!
    can't wait to see you on my blog!
    www.faashiongeek.blogspot.com

    AntwortenLöschen